بازی های آموزشی برای کودکان دبستانی در فضای کلاس

بازی های آموزشی برای کودکان دبستانی در فضای کلاس

تعداد زیادی از بازی های آموزشی برای دانش آموزان هستند که می‌توانیم آن‌ها را در فضای کلاس به اجرا درآوریم. تعدادی از این بازی‌ها را معرفی می‌کنیم. آموزگاران می‌توانند با توجه به فضای کلاس، تعداد دانش آموزان و سایر معیارها برخی را امتحان کنند.


بیشتر...

آیا محبت کردن به کودک باعث لوس شدن او می شود؟

آیا محبت کردن به کودک باعث لوس شدن او می شود؟

گاهی والدین در میزان محبت کردن به کودک خود تردید می‌کنند، چون از لوس شدن کودک خود می‌ترسند. ابتدا باید ببینیم چه چیزی لوس کردن است و چه چیزی لوس کردن کودک محسوب نمی‌شود. اینکه کودک خود را دوست بدارید و به او توجه کنید، لوس کردن نیست. اگر خود را بسیار زیاد و بیش ازحد وقف کودکان کنید، آنها را لوس خواهید کرد. به همین ترتیب اگر نوزادی را بیش از حد بغل کنید یا هرگاه که نیازی دارد، آن را برطرف کنید، او را لوس نمی‌کنید. در گذشته، برخی بر این باور بودند که بغل کردن بیش از حد کودکان، موجب لوس شدن آنان می‌شود. اکنون اطلاعات روانشناسی بیش از گذشته است و نشان می‌دهد که پاسخ دادن به نیازهای کودک و آرام کردن او، موجب لوس شدنش نخواهد شد؛ اما پاسخ ندادن به نیازهای او و آرام نکردنش می‌تواند از او فردی مضطرب و ناآرام بسازد. 

 


بیشتر...


7 راه افزایش تمرکز در کودکان پیش دبستانی

7 راه افزایش تمرکز در کودکان پیش دبستانی

تمرکز مانند عضله ای است که برای تقویت نیاز به ورزش منظم دارد . بعضی از بچه ها در حوزه تمرکز نسبت به بقیه قوی تر به دنیا می آیند ، اما همه بچه ها می توانند مواردی را یاد بگیرند و با روش و تمرین هایی رو به رو شوند که به بهبود توانایی تمرکز و حفظ توجه آن ها کمک کند


بیشتر...